Pagini

sâmbătă, 8 iunie 2013

LEGILE LUI MURPHY



BIROCRAȚIE / MANAGEMENT




Legile comitetului
1. Nu veni niciodata la timp, vei fi etichetat ca incepator.
2. Nu spune nimic pana cand intalnirea nu trece de jumatate; vei fi etichetat ca intelept
3. Fii cat se poate de vag; previne iritarea celorlalti.
4. Cand ai dubii, sugereaza formarea unui subcomitet.
5. Fii primul care propui ridicarea sedintei; propunerea te va face popular, caci asta asteapta toata lumea.

 Nimeni nu a ridicat vreodata un monument in cinstea unui comitet.

 Cand sefii vorbesc despre cresterea productivitatii, niciodata nu se refera la ei insisi.

 Nu fi de neinlocuit. Daca nu poti fi inlocuit, inseamna ca nu poti fi nici promovat.

 Respectarea regulilor nu va duce la indeplinirea sarcinilor.

 Corolar: Indeplinirea sarcinilor nu scuza nerespectarea regulilor.

 Accidentele au loc atunci cand doi oameni incearca sa fie destepti simultan.

 Telefonul nu suna niciodata cand nu ai nimic de facut.

 Orice poate fi incadrat la diverse.

 Un birou curat este semnul unui sertar de birou indesat.

Prima lege a managementului este ca exista.

 Cine detine aurul stabileste regulile.

 Cei ce au - primesc.Cei ce pot - fac.Cei ce nu pot - ii invata pe altii.Cei ce nu-i pot invata pe altii - administreaza.

 Indecizia este baza flexibilitatii.

 Orice este posibil daca nu stii despre ce vorbesti.

 Nu crea nici o problema pentru care nu ai nici un raspuns.

 Oricine poate lua o decizie daca are suficiente informatii. Un manager bun poate lua o decizie fara a avea informatii suficiente.Un manager perfect poate lua o decizie fara a avea nici un fel de informatii.

 Cind un manager vrea sa-si impresioneze subalternii cu detalii sofisticate, inseamna ca el a pierdut din vedere obiectivul final.

 Nu veni niciodata cu idei noi, care ti se pot da inapoi ca sarcini.

 Pentru fiecare viziune exista o contraviziune, la fel de atragatoare.

 Sedintele sint evenimente in care minutele conteaza, dar orele nu.

 Daca parasesti camera risti sa fii ales.

 Nu exista un moment mai prielnic ca acum, pentru a amana ceea ce nu vrei sa faci.

 Cu cit un plan este mai complicat si mai grandios, cu atit sansele lui de esec sint mai mari.

 Cu cit planifici mai bine un proiect, cu atit este mai mare riscul de confuzie, atunci cind ceva nu merge bine.

 Orice problema tehnica poate fi rezolvata daca sunt destui bani si, respectiv, destul timp. Din pacate, nici una dintre cele doua cerinte nu poate fi indeplinita.

 Printre economisti, lumea reala este considerata adesea un caz special.

 Tehnologia este dominata de doua tipuri de oameni:
a) cei care inteleg ceea ce conduc;
b) cei care conduc ceea ce nu inteleg.

 Daca exista o cale de intirziere a unei decizii importante, un bun management o va gasi.

 In orice intreprindere, munca se orienteaza spre nivelele cele mai de jos ale ierarhiei.

 Daca o idee a supravietuit unui sistem birocratic si a fost implementata, inseamna ca nu a fost deloc interesanta.

 In orice intreprindere exista o persoana care stie tot ce se intimpla aici. Aceasta persoana trebuie data afara.

 Mai usor sint recunoscute talentele din alta parte decit talentele din propria companie.

 Recrutarea personalului inseamna de multe ori triumful sperantei fata de experienta.

 Daca un subordonat iti pune o intrebare particulara, dar pertinenta, priveste la el de parca si-ar fi pierdut sensul realitatii.Cind isi va pleca ochii, parafrazeaza-i intrebarea.

 Gândește inainte de a actiona.

 Este bine ca in afara biroului sa ai mersul grabit pentru a nu da prilejul subordonatilor sa-ti puna intrebari.

 Daca dai dispozitii, sa fie verbale.Cele scrise pot fi folosite mai tirziu impotriva ta.

 Un management bun este expresia unei mari idei.

 Schimbarea lucrurilor este o tema preferata a oricarei conduceri.

 Oricit de mult muncesti, niciodata nu faci destul.Ceea ce nu faci este intotdeauna mai important decit ceea ce faci.

 Cand esti in dubiu, murmura. Cand esti in dificultate, deleaga pe altcineva sa rezolve problema. Cand esti direct raspunzator, cantareste.

 Un plan bun astazi este mai necesar decit unul perfect miine.

 Daca o problema conduce la prea multe sedinte, atunci sedintele devin mai importante decit problema insasi.

 Atunci cind nu este necesar sa se ia o hotarare, este necesar sa nu se ia nici o hotarare.

 Daca nu-i poti convinge pe birocrati, atunci creeaza confuzie.

 Eficienta unei sedinte este invers proportionala cu numarul participantilor si cu timpul afectat.

 Durata unei sedinte creste cu patratul numarului de participanti.

 Timpul afectat fiecarei probleme de pe agenda sedintei va fi invers proportional cu importanta ei.

 Cu cit doresti mai putin sa faci parte din tot felul de comitete si comisii, cu atat vei fi rugat mai mult sa o faci.

 Timpul inseamna bani.

 Nu exista prinz gratuit.

 Cheltuielile tind sa creasca pana egalizeaza veniturile.

 Pentru saritura in inaltime este mai bine sa antrenezi un om care sare 2 m, decit doi oameni care sar fiecare 1 m.

 Cheltuielile banale pot fi rezolvate destul de repede;chestiunile importante nu sunt rezolvate niciodata.

 Rezolvarea a "n+1" probleme necesita un timp dublu fata de rezolvarea a "n" probleme.

 Rezolvarea a 90% dintr-o problema se face de obicei in 10% din timp, restul de 10% rezolvandu-se in 90% din timp.

 Nimic nu este imposibil pentru cel care nu trebuie sa le faca singur.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu